logotyp

Nasze atuty

  • Wyróżnienie na targach Frankfurt 2016 za pro­duk­ty GOLO
  • Profesjonalni i rzetelni
  • Gepard Biznesu 2001
  • Atut6
  • Złoty Medal 2016 MTP dla interfejsu GOLO
  • Złoty Medal 2012 MTP dla Testera X-431 Diagun
  • baner
  • kwb.jpg
  • baner
  • x861www

         Sposób obsługi technicznej eksploatowanych pojazdów samochodowych zmienia się na bieżąco w miarę rozwoju, zarówno samych konstrukcji pojazdów samochodowych, jak również i dostępnych środków technicznych. W przeszłości, ze względu na zdecydowanie mniej skomplikowane konstrukcje samochodów i zupełny brak współcześnie dostępnych każdemu użytkownikowi pojazdu środków komunikacji teleinformatycznych, bieżąca obsługa serwisowa eksploatowanych samochodów realizowana była zupełnie inaczej. Kontakt właściciela pojazdu z jakimkolwiek serwisem w zdecydowanej większości przypadków sprowadzał się do przymusowej wizyty, spowodowanej uszkodzeniem któregoś z podzespołów lub mechanizmów.

         Obecnie eksploatowane pojazdy samochodowe, w których praktycznie wszystkimi mechanizmami zarządzają elektroniczne systemy sterujące, wymagają zupełnie innego podejścia obsługowego, ale zarazem gwarantują ogrom nowych możliwości, związanych z ich serwisowaniem. Dzięki dostępowi do współczesnych, bardzo zaawansowanych technologii transmisji danych, zarządzanie obsługą serwisową eksploatowanego przez użytkownika pojazdu, można praktycznie w całości powierzyć wybranej placówce serwisowej. W sytuacji takiej, to warsztat pilnuje terminów planowanych wizyt w zakresie przeglądów serwisowych i związanych z nimi wymian poszczególnych płynów eksploatacyjnych, czy zużywających się w miarę zwiększającego się przebiegu elementów (klocków hamulcowych, pasków klinowych itp.). Współczesne możliwości w zakresie telematyki, gwarantują również bieżącą kontrolę parametrów pracy poszczególnych systemów pojazdu przez warsztat na odległość z wykorzystaniem internetu.

         Te najnowocześniejsze i zupełnie nowatorskie rozwiązania w zakresie utrzymania technicznego pojazdów samochodowych gwarantuje stworzony wyłącznie do tego celu projekt golo wprowadzony przez światowego lidera w zakresie diagnozowania systemów elektronicznych pojazdów samochodowych, firmą LAUNCH.

         Funkcjonowanie tego projektu oparte jest o trzy ogniwa, stanowiące razem perfekcyjne rozwiązanie problemu skutecznego zarządzania eksploatacją pojazdów samochodowych i utrzymywania ich w pełnej sprawności technicznej. Są nimi:

- interfejsy (wtyczki bardzo małych rozmiarów) wpinane w gniazda diagnostyczne pojazdów: golo carcare, golo X oraz golo easydiag;

- specjalne platformy internetowe, umożliwiające komunikację i wymianę informacji pomiędzy użytkownikami pojazdów, a sprawującymi nad nimi opiekę warsztatami i serwisami: golo I-Public oraz golo I-Fleet;

- doskonałe przyrządy diagnostyczne do obsługi systemów elektronicznych, jako nadrzędne urządzenia, gwarantujące zapewnienie zdalnego diagnozowania pojazdów, z grupy testerów diagnostycznych X-431 Pro, X-431 Pad II czytników kodów usterek CRP.

         Interfejsy (wtyczki) golo skonstruowane są w oparciu o najnowsze tendencje w projektowaniu i tworzeniu najnowocześniejszych przyrządów diagnostycznych do nawiązywania komunikacji ze sterownikami pojazdów samochodowych, ukierunkowane na wykorzystywanie znacznych możliwości systemów operacyjnych smartfonów (telefonów komórkowych). W tego typu rozwiązaniach przyrządów diagnostycznych, wykorzystywane są możliwości współpracy systemu operacyjnego telefonu i oprogramowania zewnętrznego urządzenia mikroprocesorowego. Rozwój przyrządów diagnostycznych właśnie w tym kierunku, spowodowany jest wyłącznie ogromnym wzrostem liczby użytkowników smartfonów i to zarówno wśród użytkowników pojazdów, jak również i wśród właścicieli oraz pracowników warsztatów samochodowych.

         Interfejsy golo, wpięte w gniazda diagnostyczne pojazdów, dzięki użyciu smartfonu i zainstalowanej na nim aplikacji diagnostycznej golo, umożliwiają z poziomu użytkownika pojazdu odczytanie i skasowanie kodów usterek standardu EOBD, zapisanych w pamięci sterownika pojazdu oraz podgląd parametrów rzeczywistych. Funkcje przetwarzania odczytanych ze sterownika pojazdu przez interfejs golo sygnałów przejmuje system operacyjny smartfona (Android lub IOS). Wymiana danych pomiędzy interfejsem, a smartfonem realizowana jest z wykorzystaniem transmisji radiowej. Przy wykorzystaniu zewnętrznego przyrządu diagnostycznego X-41 Pro możliwe jest również zdalne diagnozowanie pojazdu, w którym wpięty jest interfejs golo.

         Stosowanie przez właścicieli pojazdów interfejsów golo umożliwia uzyskanie zdalnej pomocy technicznej ze strony warsztatu posiadającego urządzenie X-431 Pro w przypadku pojawienia się jakichkolwiek usterek i zapalenia się którejkolwiek z lamp sygnalizacyjnych na tablicy rozdzielczej. W tego typu przypadkach, użytkownik pojazdu posiadający interfejs golo ma możliwość wyboru z użyciem platformy internetowej golo, najbliższego lub swojego (obsługującego go na co dzień) warsztatu, posiadającego X-431 Pro, który ma możliwość zdalnego zdiagnozowania uszkodzonego pojazdu.

         Bardziej zaawansowaną wersją interfejsu golo jest model golo X. Poza funkcjami realizowanymi przez wersję golo carcare, tego typu rozwiązanie umożliwia dostęp do wielu przydatnych funkcji alarmowych pojazdu oraz śledzenie parametrów jazdy. W tego typu rozwiązaniu dostępne są następujące funkcje alarmowe:

- wystąpienia usterki pojazdu,

- antywłamaniowe,

- gwałtownego hamowania i przyspieszenia,

- o niskim stanie paliwa w zbiorniku,

- o pozostawionych włączonych światłach, nie zamkniętych drzwiach i oknach po opuszczeniu pojazdu.

         Funkcje śledzenia pojazdu zapewniają natomiast dostęp do informacji o:

- pozycji pojazdu,

- przebytej trasie,

- zużyciu paliwa,

- przekroczenia dozwolonego (ustawionego) obszaru jazdy,

- kosztach zużycia paliwa, opłat drogowych i innych kosztach eksploatacyjnych pojazdu.

         Najnowszym rozwiązaniem interfejsu golo jest wtyczka golo easydiag. W tym rozwiązaniu poza funkcjami zdalnego diagnozowania pojazdów w zakresie kontroli parametrów EOBD, możliwe jest rozszerzenie funkcji diagnostycznych o pozostałe systemy (ABS, ASR, AT, AC, TC itp.) oraz dostęp do zaawansowanych funkcji diagnostycznych (kalibracji czujnika kąta skrętu, kasowania inspekcji serwisowych, odpowietrzania układu hamulcowego, wymiany klocków hamulcowych, wymiany akumulatora, programowania przepustnicy, przywracania parametrów DPF, resetowania funkcji immobilisera, resetowania czujnika ciśnienia w oponach, kasowania funkcji skrzyni biegów, resetowania wtryskiwaczy).

         W celu umożliwienia komunikacji pomiędzy interfejsami golo, wpiętymi w złącze diagnostyczne pojazdu, a nadrzędnymi przyrządami diagnostycznymi X-431 Pro oraz wymiany informacji i danych pomiędzy wszystkimi użytkownikami projektu golo, stworzone zostały dwie specjalne platformy internetowe.

         Platforma golo I-Public stworzona została dla użytkowników interfejsów golo oraz warsztatów korzystających z testerów diagnostycznych X-431 Pro, a także czytników kodów usterek z serii CRP. Umożliwia ona wymianę informacji pomiędzy nimi (zdjęć, dokumentów, filmów). Właściciele pojazdów samochodowych, a zarazem użytkownicy interfejsów golo mogą wymieniać między sobą rozmaite informacje, choćby o aktualnych warunkach drogowych, ustawionych na trasie kontrolach prędkości, tworzących się korkach itp., a właścicielami warsztatów samochodowych użytkującymi testery diagnostyczne, informacje typowo techniczne, związane z naprawami pojazdów (dane regulacyjne, schematy elektryczne). Platforma ta stworzona została dla jak najlepszego zarządzania biznesowego warsztatów obsługujących pojazdy użytkujące interfejsy golo. Gwarantuje ona zapewnienie jak najlepszych relacji z klientami. Umożliwia ona zbieranie i przechowywanie informacji o klientach, informacje o pojawiających się usterkach, zapewnia powiadamianie klientów o planowanej obsłudze serwisowej oraz rezerwację wizyt klientów.

         Drugą platformą internetową golo do zarządzania flotami pojazdów przez duże firmy transportowe, firmy ubezpieczeniowe i leasingowe jest platforma I-Fleet do zarządzania flotą pojazdów w bardzo wydajny sposób. Obejmuje ona szereg funkcji związanych z użytkowaniem pojazdów (lokalizacyjnych i diagnostycznych) pozwalających rejestrować zachowania kierowcy (prędkość jazdy, wykorzystanie paliwa, zarządzanie bezpieczeństwem, czyli wszelką pomoc dla firm w celu zminimalizowania ryzyka pracowników i pojazdów).

         Przyrządami nadrzędnymi, umożliwiającymi zdalną diagnostykę pojazdów wyposażonych w interfejs golo, są urządzenia diagnostyczne X-431 Pro oraz CRP.

Zapewniają one diagnozowanie ponad 70 marek pojazdów w pełnym zakresie funkcji diagnostycznych.

         Innowacyjne możliwości produktów projektu golo w zakresie diagnozowania pojazdów samochodowych wyróżniona została w 2016 roku poprzez przyznanie Złotego Medalu Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu oraz nagrody Innovation Award podczas targów Automechanika 2016 we Frankfurcie.

© Launch Polska 2017. Wykonanie: Studio WWW | Tanie strony www

Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies